True Or False

6 MYTHS ABOUT FOOD 

Fats, yes or no? Fruit, snack or dessert? Not everything we believe is true.

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Avoid fats. No. Beneficial high-fat foods like fish, olive oil or quality meat are absolutely necessary to promote hormonal functioning, repair and maintain structures of the body, such as cell membranes in the brain, eyes and nerves.

Hay que evitar las grasas. No. Los alimentos ricos en grasa beneficiosas como el pescado, el aceite de oliva o la carne de calidad son absolutamente necesarios para favorece el funcionamiento hormonal, reparar y mantener estructuras del organismo, como las membranas celulares en cerebro, ojos y nervios.


Our main source of protein is red meat. Many other foods, more healthy than red meats, are also rich in proteins like spinach, mushrooms or asparagus, rich in protein and low in fat and calories.

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Nuestra fuente principal de proteínas es la carne rojas. Muchos otros alimentos, más sanos que las carnes rojas, son también ricos en proteínas como las espinacas, las setas o los espárragos, ricos en proteínas inas y bajos en grasas y calorías.


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Raw, better than cooked. Not always. In the case of oil, it is the same. Fish and meat do not modify their properties. And as soon as the vegetables, except the greens, better to cook them to facilitate their digestion.

Crudo, mejor que cocinado. No siempre. En el caso del aceite, es igual. El pescado y la carne no modifican sus propiedades. Y en cuanto las verduras, si exceptuamos las verdes, mejor cocerlas para facilitar su digestión.


Soy derivatives are healthier. It depends. Yes, in the case of soybean sprouts. No, in all other cases. On the contrary, if we abuse them, we can favor menstrual disorders and problems like hyperthyroidism, that together, can cause overweight.

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Los derivados de soja son más saludables. Depende. Si, en el caso de los brotes de soja. No, en los demás casos. Por el contrario, si abusamos de ellos, podemos favorecer trastornos menstruales que pueden causar sobrepeso.


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Eat fruits for dinner is healthy and slim. Not at all. The digestive process of the fruit given its high content in sugars conditions a diminution of the capacity of detoxification of the liver. In addition, it can cause a feeling of abdominal swelling after eating.

Cenar fruta es sano y adelgaza. Para nada. El proceso digestivo de la fruta dado su alto contenido en azúcares condiciona una disminución de la capacidad de desintoxicación del hígado. Además, puede provocar sensación de hinchazón abdominal después de comer.


IMG_4912Milk is a must. Not that much. It is not a matter of restricting dairy products, but it is necessary to avoid excessive consumption.

La leche es imprescindible. No tanto. No se trata de restringir los lácteos, pero si hay que evitar su consumo excesivo.


Don´t forget girls, eat well and healthy and take care of yourselves.

XOXO 💋

the stylish confident

I do not own the photos.

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