Next Stop, Shopping

With an architecture carefully studied of the best architects of the world and an unmistakable beauty. This is how the stores of the most famous fashion houses are presented! We find here the luxury atmosphere of haute couture associated with a very chic  style. I´m talking about top rated neighbourhoods and a stand out from the current trends.

Inside, they host the most sweeping trends. I´m opening the shopping season with this renewed route of shops that you can not miss.


  • Con una arquitectura atentamente estudiada de los mejores arquitectos del mundo y una belleza inconfundible. Así se presentan las tiendas de las famosas casas de moda! Aquí encontramos el ambiente de lujo de la alta costura asociado con un estilo muy chic. Estoy hablando de los barrios mejor clasificados y un destacado de las tendencias actuales. En su interior, encontramos las tendencias mas arrebatadoras. Estoy abriendo la temporada de shopping con esta renovada ruta de tiendas que no puedes pasar por alto. 

 

1.J´Adore DIOR

diorOne of the largest shops of the French maison in Europe is located in Mayfair, a London neighbourhood, on New Bond Street. It is a space of four floors conceived by the architect Peter Marino, which interprets the creation of Christian Dior. This new London store is the reference point for men’s and women’s ready-to-wear in London, a perfect place with the most magnificent collections for a modern, elegant and urban look.


  • Una de las tiendas mas grandes de la maison francesa en Europa se erige en el barrio londinense de Mayfair, en New Bond Street. Un espacio de cuatro plantas concebido por el arquitecto Peter Marino, que interpreta la la creación de Christian Dior. Esta nueva tienda de Londres es el punto de referencia para el prêt-à-porter masculino y femenino en Londres, un lugar perfecto con las colecciones más magníficas para un aspecto moderno, elegante y urbano.
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“La Manche” – an appropriate tribute to Christian Dior

2. Bottega Veneta

The Bottega Veneta maison store in Beverly Hills is located at 320 North Rodeo Drive and offers 4,828 square feet of luxury bags, small leather goods, ready-to-wear, shoes, jewelry, fine jewelry, eyewear, fragrance, home accessories and luggage. The design and concept for the store was created by Tomas Maier (Bottega Veneta´s Creative Director)  who wanted the space to reflect a sense of lightness and spaciousness balanced perfectly with a feeling of intimacy.


  • La tienda de casa Bottega Veneta en Beverly Hills está ubicada en 320 North Rodeo Drive y ofrece 4.828 pies cuadrados de bolsas de lujo, marroquinería, prêt-à-porter, zapatos, joyería, joyería fina, gafas, perfumes, accesorios para el hogar y equipaje. El diseño y el concepto de la tienda fueron creados por Tomas Maier (director creativo de Bottega Veneta) que quería que el espacio reflejara una sensación de ligereza y amplitud perfectamente equilibrada con un sentimiento de intimidad.
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Italian Handicrafts · Exclusive leather goods · Handcrafted quality

 

3. Aquazzura

aquazzura-spring-2017-2“If The Shoes Fit, Buy Them In Every Colour” – by Edgardo Osorio. This is the main idea of the Aquazzura brand. The interior of the New York City boutique was inspired by a Tuscan duomo (cathedral), in particular the Santa Maria Novella church in Florence. The store melds modern and ancient elements, featuring a backlit altar, marble striped columns, modern design pieces and pink suede couches.


  • “Si los zapatos encajan, comprarlos en cada color” – por Edgardo Osorio. Ésta es la idea principal de la marca Aquazzura.

    El interior de la boutique de Nueva York se inspiró en un duomo toscano (catedral), en particular la iglesia de Santa Maria Novella en Florencia. La tienda mezcla elementos modernos y antiguos, con un altar retroiluminado, columnas de mármol rayado, piezas de diseño moderno y sofás de gamuza rosa.

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If The Shoes Fit, Buy Them In Every Colour” 

4. Gucci Milano Flagship

gucciVia Monte Napoleone, the most famous street in Milan’s ‘rectangle of fashion’, is home to Gucci’s flagship store. The store environment is welcoming consumers into a relaxed interior, with architecture and decor that is discreet through the use of soft elements such as velvet armchairs and harder, industrial touches such as rivets. Gucci’s retail concept combines traditional and modern, industrial and romantic to capture the “elegant and contemporary eclecticism” . Gucci introduces the DIY service to personalize the Dionysus handbag.


  • Via Monte Napoleone, la calle más famosa del ‘rectángulo de la moda’ de Milán, es el hogar de la tienda insignia de Gucci. El ambiente de la tienda acoge a los consumidores en un interior relajado, con una arquitectura y decoración que es discreta mediante el uso de elementos suaves como sillones de terciopelo y toques industriales más duros como los remaches. El concepto minorista de Gucci combina lo tradicional y lo moderno, lo industrial y lo romántico para captar el “eclecticismo elegante y contemporáneo”. Gucci introduce el servicio DIY para personalizar el bolso Dionysus.
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Gucci introduces the DIY service to personalize the Dionysus handbag

5. Chanel

chanel_res17_108618 months in the making, the boutique is an impressive 418 square meters heaven over 3 floors where Chanel lovers can enjoy every aspect of the iconic French house. Architect Peter Marino is the man behind the new store design. The store suffered an extensive renovation and was expanded from a single one to a three floor luxury emporium.

The Chanel store is currently one of the most expensive stores in the world. We find here rock crystal and bronze staircases, glass lifts, antique mirrors and twinkling chandeliers.


  • 18 meses en la elaboración, la boutique es un impresionante 418 metros cuadrados de cielo en 3 plantas donde los amantes de Chanel puede disfrutar de todos los aspectos de la casa francesa icónica. El arquitecto Peter Marino es el hombre detrás del nuevo diseño de la tienda. La tienda sufrió una extensa renovación y se amplió de un solo uno a un emporio de lujo de tres pisos. 
  • La tienda Chanel es actualmente una de las tiendas más caras del mundo. Encontramos aquí escaleras de cristal y de bronce, ascensores de cristal, espejos antiguos y candelabros brillantes.
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One of the most expensive stores in the world

 

The space of a store has to be very bright, like the runway shows. It is very important that the clothes are seen in a natural light so that the customers can appreciate both the color palette and their texture and design.


  • El espacio de una tienda tiene que estar muy luminoso, como los desfiles. Es muy importante que las prendas se vean en una luz natural para que las clientes puedan apreciar tanto la paleta de color como las texturas y el diseño.

I have to admit that these shops are a little far from me, but maybe not from you. So go see them even if you do not buy anything, we talk about an impressive architecture, a fashion museum.  This is the place where fashion, style, class and good taste meet.

  • Tengo que reconocer que estas tiendas se encuentran un poco lejos de mi, pero quizas de vosotros no. Asi que ir a verlas aunque no compráis nada, hablamos de una arquitectura impresionante, un fashion museum. Esté es el sitio donde la moda, el estilo, la clase y el buen gusto se encuentran. 

Till next time beautiful girls,

XOXO 💋

the stylish confident

 

 

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